lördag 29 september 2012

Födeseldagsfest för alla!


De flesta barnen här i Lokichogio vet inte när de är födda, desto mindre vet de vad en födelsedag är.
Jag fyller om en månad och tillsammans med en annan tjej från Sverige (Tack Emelie) bjöd vi 300 barn på ett stort födelsedagskalas!

Vi beställde 20 tårtor som gjordes i Ana Bageriet och de smakade utsökt!
 Dekoration och förberedning inför kalaset. Barnen på förskolan, som födelsedagskalaset var ägnat till, hade på morgonen blivit informerade vad en födelsedag var och de fick skriva födelsedagskort till en kompis.

 Monica som brukar koka te åt oss byggare hjälpte till med dekorationen.
 - Vad gömmer ni där bakom?
Många nyfikna barn försökte se vad vi planerade när vi tog fram tårtorna mm men de fick vänta till efter lunch.



De egengjorda korten som barnen gav ut till varandra var rätt roliga.
Det roliga var också när barnen skulle gissa min ålder, fick allt från elva till fyrtio år.
Jag visade även lite fingerfärdighet och trolleritricks!
 Barnen var otroligt glada och förväntansfulla när de fick se tårtorna.
 Skolbarnen fick som sagt även en bättre lunch, innehållande potatis, morötter och kött (som är ovanligt).
 Jag måste säga att det var en av de bättre sätten jag har firat min födelsedag på.
Att höra 300 barn sjunga och skutta i glädje var en fröjd i sig själv.
 Tårtorna var mycket populära!

Glädjenivån slog jackpot!

 Canto, en skön kille med ett tusenkronors leende hjälpte till.



 Barnen visade även sina konster, den här grabben trixar med fotbollen (gjord av hårt packade plastpåsar) till sina vänner förtjusning.

 Efter lunchen var det tårt- och saftdags. Därefter avslutade vi med en klassisk godisdamm ala Sverige. Jag fick agera lekledare.

- Okey kids, you know how to fish?
- YEEES! skriker de ut.
- Okey, lets fish candy!
- YEEEEEEEEEEEEES skanderar de ännu högre.

 
 Godisdamm!

 
Lärarna fick jobba på andra sidan muren och sätta upp fångsten.

 
 Alla barnen fick var sin klubba och en ballong.

 Och de började genast leka.



 GRATTIS TILL ALLA!
/P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar