torsdag 13 september 2012

Back to school

 Dagens åk, en skön kärra. Det är faktiskt riktigt kul att köra ute i bushen, lite mer action med många växlingar och fallgropar. Min redan sydeuropeiska körstil håller på att bli afrikansk.
 Snart klara med etappen.


 Den här grodan höll på att få en spade i huvudet när vi grävde idag.
Det är inte alltid bra att vara kamouflerad.
 Besökte även förskoleklassen. Mycket glädje och sång.
 Lucy, lärarinnan hade bra pli på den glada klassen.
 2+2? Jag såg att nivån var lämplig till mig så jag joinade klassen.
 Konkurrens uppstod direkt när vi skulle mäta våra krafter.
 - How is the weather today? frågar lärarinnan.
Den kunde jag och var fast besluten på att få skina. 
- PICK MEEE!

 

Jag höll inte måttet i klassen så jag fick fortsätta gräva och försöka få till en bra landscaping runt skolbygganden istället. 

 30+ hela dagen och stekande sol. För att inte vattnet ska bli varmt eller till och med förångas gäller det att ha flaskan i skuggan.
 Isaac, en av byggarna, gjorde en liten tjur av leran.
Andra saker som gjordes under de 8 timmarna som vi grävde hål ute i bushen var att sjunga traditionella turkanasånger, fylla en skottkärra med minst antal spadtag, kasta prick på en flaggstång med mera. 
En positiv sak med att gräva dagarna i ända är att man blir vrålhungrig och då smakar maten mycket bättre.

På återseende,
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar