söndag 9 september 2012

Vilodag


Vi jobbar måndag till lördag, från klockan åtta på morgonen till sena kvällar. Alltid finns det något att göra men varje söndag är det vilodag. Viktigt att ladda upp batterierna inför kommande vecka.

 Det finns en pool i Loki och turkanaland och här har ni den!
Och nedan glassar jag med min Kindle (tack syrran!).

Stället heter Track Mark och är Lokichogios creme de la creme. Resturangen/relaxavdelningen har sett sina glansdagar men är fortfarande mycket trevligt att vistas på. De var här alla big shots från FN, Röda Korset, Rädda Barnen, Kenyanska- och Sudanesiska regeringen träffades och diskuterade business under krigsåren.
 Den här draklarven (?) hade silvriga taggar. 
 Turkana har förutom getter även kameler som inte gillar att bli störda när de passerar vägen.
 Whats up?
 Under söndagseftermiddagen skulle jag förbi gymmet. Trodde jag skulle få gymma i fred då det trots allt är en söndag men ack så fel man kan ha. Barnen dök som vanligt upp inom några minuter och ville se vitingen träna.
 Här kommer de inte undan tänkte jag och tvingade barnen träna de med. Jadå, lite sit-ups skadar inte.
 
 Därefter slog jag två flugor i en smäll och använde barnen som fria tyngder medan de fick klättra i ett träd. Den här ungen vägde väl runt 20 kg.


Träning med 15-kilos klassen.

- Jadå, då kör vi 100 armhävningar! Inget latande kära barn!


Därefter fick de låna min iPod med T.I i högsta volym. Kidsen började digga direkt.

 Den här killen körde sköna moves som förevigades på min kamera. Laddar upp vid ett senare tillfälle.

Lillen var helt slukad av musiken.
/P



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar