torsdag 20 september 2012

Kakor och fladdermöss

 The town to be in.
 Denna killen var lite skeptisk till min närvaro i hans by. När vi hade monterat upp latrinen var han lite gladare, men bara lite.
 Jepp, ute i bushen och sätter upp latrinerna igen. Väldigt lugnt och harmoniskt.
Omgivningen är inte heller något att klaga på!
The tree of life.


Kenyanska akropolis? Nej, påbörjad byggnation av en kyrka ute i bushen. 

 
Barnen är alltid lika nyfikna.
 Jeepen är fyrhjulsdriven och gjord som för off-road. Dock så kommer den inte fram överallt, så då gäller det att traska.

Trevligt att promenera ibland med, då får man se annorlunda arkitektur.

I verkstaden och sågar ut ventilationsrör till latrinerna. Ken är en fanatiskt Aresenal supporter.
Påvägen hem...

 
...köpte jag mig en sockerkaka. Jag är ju lärare i datorkurser här i Loki och som alla andra lärare vill man ju vara omtyckt av sina studenter så jag tänkte muta de med bakelser.  Så jag traskar hemåt när jag får höra tio barn sjunga någon ramsa om "mzungun" så jag gick fram till de.
Kolla videon (ca 1 min lång):
http://youtu.be/VJu0H4cvfKc


De blev lite chockade från början men sen gav jag de min nyinköpta sockerkaka så blev de överlyckliga.


 En riktigt semesterfirare med den sombreron.

Var även förbi basketplanen som jag och Canto fixade i veckan, riktigt kul att se att den används.






De här fladdermössen sitter och ugglar utanför min dörr på kvällen. Lite otrevliga till en början men nu har vi blivit vänner. Jag har döpt de till George och hans dejt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar